תחרות הסיפורים הקצרים



 

 

 

תחרות הסיפורים הקצרים: כנס "עולמות 2011"

 

 

 "הוא (הזמן) לא סובל שמנצלים אותו. לו ידעת לשמור איתו על יחסים טובים, היה עושה בשעון כמעט כל מה שהיית מבקשת ממנו".

 

 

– לואיס קרול: אליס בארץ הפלאות

גם השנה מזמין אתכם כנס "עולמות" להשתתף בתחרות נושאת פרסים לסיפורי מדע בדיוני ופנטזיה קצרים.השנה נערכת התחרות בשיתוף עם פורום כותבי מדע בדיוני ופנטזיה בתפוז, ובחסות הוצאת הספרים "אופוס".


נושא הכנס והתחרות – "זמן": מסעות בזמן, עיוותי זמן, שעונים, מי שמקדים ומי שמאחר. אם הסיפור שלכם קשור לזמן, אנחנו רוצים אותו.


שלושת המקומות הראשונים יזכו בספרים מתנת הוצאת אופוס. המקום הראשון יזכה בעשרה ספרים, המקום השני בשישה, והשלישי בארבעה. כל הספרים מתוך קטלוג ההוצאה.


שופטי התחרות:


ורד טוכטרמן: מתרגמת, סופרת זוכת שני פרסי גפן, לשעבר העורכת המייסדת של כתב העת "חלומות באספמיה" ושופטת במגוון תחרויות סיפורים.


אהוד מימון: עורך אתר האגודה הישראלית למדע בדיוני ולפנטסיה ואנתולוגיית הסיפורים השנתית "היֹה יהיה", כותב ומרצה על מדע בדיוני.


קרן לנדסמן: אמא, רופאה, חובבת וכותבת סיפורים, בסדר חשיבות משתנה. שפטה וניהלה כמה תחרויות סיפורים בעבר.


הזוכים בשלושת המקומות הראשונים הוכרזו במהלך כנס "עולמות", חול המועד פסח, 21-20 באפריל 2011. ואלו הם:

מקום I: אני לא זוכרת את המילים / הדס משגב

נימוקי השופטים: סיפור מתוק-מריר, כתוב יפהפה, על עבר וזיכרון ועל החמקמקות של שניהם. מצליח ליצור אצל הקורא את חוויית הבלבול של הדמות ואת ניסיונה להיאחז בזיכרון ולפענח את בדלי הרמזים החמקניים לכלל סיפור שלם, ובה בעת מציג סיפור שאמנם אינו קל למעקב אך נשאר שלם וקוהרנטי וכל פיסותיו מתחברות בסופו של דבר לכלל תמונה אחת.

 

מקום II: פזמון לפרדוקס / לילי דאי

נימוקי השופטים: התייחסות מיוחדת, כמעט פיוטית ורומנטית, לרעיון ישן ומוכר במדע הבדיוני – פרדוקס הזמן. הסיפור שופע מקוריות וכתוב בשפה עשירה וקולחת.

 

מקום III: ניסוי וטעיה / מרב זהבי

נימוקי השופטים: הצגה משכנעת ומוצלחת של תהליך התבגרותה של הדמות הראשית. הסיפור מצליח ליצור דמות מורכבת ומעניינת ולעורר מחשבה על מהות ההתבגרות ועל השינויים שעובר אדם עם חלוף הזמן וככל שהוא צובר טעויות ולקחים בדרכו, ועל האופן שבו משתנה עקב כך תפישתו את העולם הסובב אותו.


לתקנון התחרות