עולמות 2014

YouTube

YouTube

Facebook

Facebook

כנסים קודמים

כנס עולמות הראשון התקיים בשנת 2005 ועסק בנושא “מיתולוגיה”. במסגרתו הוקרנו בבכורה ארצית הסרטים “פיות וסיפורים אחרים” ו”Big Fish”, לצד סרטים קלאסיים כ”הנסיכה הקסומה” ו”נאוסיקה מעמק הרוחות“.

בשנה שלאחר מכן אירח כנס עולמות 2006 את השחקנים קלאודיה כריסטיאן, המוכרת בארץ מתפקידה כסוזן איבנובה בסדרה “בבילון 5”, ואת השחקן דין הגלונד שהופיע בסדרה “תיקים באפלה”. גולת הכותרת של ביקורם היתה מופע הסטנד-אפ המשותף Q vs. Janeway. הכנס הוקדש לנושא “גורל ובחירה חופשית”.

כנס עולמות 2007 הוקדש לנושא “מעבר לאדם”. לראשונה בתולדות הכנס נערכה התחרות “נולד לפילק”, שהפכה מאז למסורת. אירוע פילקים מיוחד נוסף היה “לשיר בכל הכוח“, הפקה מיוחדת במינה ששילבה שירת פילקים, סרטוני וידאו איכותיים, והרבה הומור עצמי, על רקע סרטוני קריוקי המבוססים על הסרט הראשון בסדרת מלחמת הכוכבים: “תקווה חדשה”.

“מלחמה ושלום” היה הנושא המרכזי של כנס עולמות 2008. גולת הכותרת של הכנס היתה הפקת המקור “חלום ליל קיץ – גרסת הבאפירוקי“, שהועלתה בגרסה רגילה וב”גרסת הבמאית”. בכנס הוקרן גם הסרט “חומריו הבהירים”, עלילה מטורפת ומשעשעת, המבוססת באופן חופשי על טרילוגיית הפנטזיה של פיליפ פולמן, בהפקת קהילת “חומריו האפלים” הישראלית.

כנס עולמות 2009 הוקדש ל”סוף העולם”. גולת הכותרת של הכנס היו הפקות המקור “מותו וחייו של ליאם או’לירי”, “אנג’ל במשרד” ו”אבק כוכבים”. בנוסף להפקות המקור התהדר הכנס באירועים המוסיקליים “נולד לפילק” ובמופע של להקת “האחרונים”. כל זאת, בנוסף לאירועי הכנס הרגילים, שכללו הרצאות, סרטים, סדנאות, מועדון קריאה ועוד.

כנס עולמות 2010 הוקדש ל”מדעי הקסם”: יצורי פנטזיה, כוחות על טבעיים, כישוף, הגשמת משאלות וגיבורי על, כפי שאלה משתקפים ביצירות ספרותיות וקולנועיות. האירוע המרכזי היה העלאת התסכית-זמר “זומבי.קון 2010” בהפקת “קבוצת מספרי הסיפורים”. אירועים נוספים היו הפנינג קסמים בשיתוף החטיבה הצעירה של אגודת הקוסמים, הרצאות, סדנאות ועוד.

כנס עולמות 2011 הוקדש ל”זמן”: מסע בזמן, מראה החיים בעתיד כפי שהם משתקפים ביצירות המדע הבדיוני והפנטזיה, פרדוקסים, היסטוריה חלופית ועוד.

כנס עולמות 2012 עסק ב”שגעון”: עם שפע של הרצאות, פאנלים והקרנות על השסע שבין דמיון ומציאות, שגעון ושפיות.

כנס עולמות 2013 עסק בנושא “מנהיגים ומורדים” ודיבר על המתח בין המנהיג ומי שמורד בו. במסגרתו הועלתה הפקה בימתית מיוחדת במינה – “המסע אל הר החורבן האפל של האבדון” שבה הקהל עצמו החליט איך תתפתח העלילה, בסגנון ספרי “אתה הגיבור”.